Kadang kita lebih kenal diri kita bila sendiri.. :)

Pages

Friday, September 24, 2010

Kenapa saya sayang SABAH???

Korang pun kalau tmpt lahir korang.. Ndakan teda rasaa SAYANG sikitttt pun???
Cuba cakap.. ada ka yang benciii tanah kelahiran sendiri???

BOHONG.. Bak kata TOK MEM BESAR.. hahaha

Di situlah darah ibu yang melahirkan korang tumpah sbb korang la juga kan..
Jelasnya.. saya sayang SABAH sebab SABAH TEMPAT LAHIR SAYA..
MAU JUGA SABAH NI BG TEMPAT UNTUK ORANG GEBU MACAM SAYA NI LAHIR.. 
hahaha~

NEXT.. Kampung memang di SABAH... Walaupun menetap d LABUAN... ( bukan part negeri sabah.. WILAYAH) Tapi akan selalu balik SABAH.. Kampung Darau, Menggatal
( aahh sudahh.. byk la tu tanya part nama daerah tu... )

Di SABAH.. ramai cousin perempuan.. haaaaaaaa... 
SYIOK TU KAN??? 
( Labuan hanya ada 3 cousin prmpuan.. LAIN LELAKI..)
Pastu semuaaa cousin2 di sana rapatttttttt.. 
PERNAH KELUAR RAMAI2 KA DENGAN KAZEN???? 
Sapa pernah angkat ibu jari anak jiran paling bongsu.. wakakkaa.. secara RAHSIA...

SABAH ni banyakk KENANGAN..
walau apa pun terjadi.. 

SAYA SAYANG SABAH...


PESANAN :
kepada yang tidak mengenali SABAH..
Jangan hina sabah ya..
Walaupun buruk.. walaupun dikatakan "miskin"
Tapi orang-orang Sabah kaya dengan "budi bahasa"
kami tidak membezakan siapa, asal usul atau darjat..
Kami berkawan dengan semua..
Asal jangan maruah kami dihina-hina  
(waseyh-waseyhh)

Orang kata TAK KENAL MAKA TAK CINTA..



No comments:

Post a Comment

Pieka2 nda makan orgggg~ makan ayam ja~ silalah KOMEN k~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...