Kadang kita lebih kenal diri kita bila sendiri.. :)

Pages

Tuesday, September 28, 2010

SAYA DAN CHIKUGUNYA


Gejala dan tanda-tanda Demam Chikungunya lebih menyerupai Demam Denggi. Seseorang yang mengidap Demam Chikungunya biasanya mengalami :·

Demam yang tinggi secara tiba-tiba·
Sakit sendi yang teramat sangat (sangat sakit sehingga terpaksa berjalan membongkok) · Sakit otot·
Sakit kepala·
Meloya·
Keletihan·
Bintik-bintik merah (rashes)
 
SAYA ADA TANDA SEMUA NI...
U ALL DOAKAN LAH SAYA YA..
MOGA2 cepat SEMBUH..

EDEN NAK SPM NIYH...

3 comments:

  1. Sabar la ye dik... selalu2 lah gerakkan badan dan sendi tu untuk kurangkan rasa sakit...

    sebelum demam tu ada nama lagi akak dah kena...memang sakit sangat...brenti bergerak berjoget masa tido jek. bangun tido gerak lagi...muda lagi, insyallah adik boleh hadapinya.

    makan antibiotik sampai habis, kalau tak baik lagi, teruskan antibiotik...

    ReplyDelete
  2. Chikungunya ni ade orang demam, ade gak yang demam pas baik sakit sendi tu...

    kalu kena kat orang tua lagi kesian. ada yang sampai bawa maut.

    Dr. pun tak leh nak ckp sama ada kita akan imun pada demam ini atau tak. tak mcm chiken pox.

    ReplyDelete
  3. means kalau dah penah kena, mungkin boleh kena lagi.

    tapi minta jauh la... sabar banyak2.

    ReplyDelete

Pieka2 nda makan orgggg~ makan ayam ja~ silalah KOMEN k~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...