Kadang kita lebih kenal diri kita bila sendiri.. :)

Pages

Wednesday, June 29, 2011

Kesusahan & Kemanisannya

Hati.. Benarlah hati, hidup tak selalu mudah..
Hari ini aku terima satu ujian..
Terasa payah.. Terasa berat..
Sabarlah wahai hati.. Mari ujian ini kita tempuhi..

Minda.. Benar sekali minda, masalah tak selalu mudah..
Hari ini aku berdepan dengan ujian..
Seperti ingin menangis.. Ingin lari..
Tak mengapa minda.. Kita cari jalan keluarnya..

Jasad.. Benarlah bisikanmu.. Dunia tak selalu mudah..
Hari ini aku mengalami kepedihan..
Aku sakit.. Aku mengeluh lagi..
Namun jangan kau risau jasad.. Kita bersama mengatasinya..

** Apa yang penting bukanlah masalah itu.. tapi bagaimana kita mengatasinya dan menerima hasilnya..

My life in university is nothing like high school..
I admit.. This is far way better.. Although i enjoy having freedom at home.. 
Having television as my BFF.. my handphone as my husband.. My laptop and internet as my siblings.. 
But i rather chose this life more than before..
Cause at last i know.. The causes of my failure..



No comments:

Post a Comment

Pieka2 nda makan orgggg~ makan ayam ja~ silalah KOMEN k~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...